Przypominamy o trwających zgłoszeniach na II Krajowy Kongres Sekretarzy, które trwają do 14 kwietnia (niższa cena) lub do 15 maja.









Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej wraz z Forami Sekretarzy samorządów terytorialnych z całej Polski organizuje w Krakowie w dniach 29 – 30 maja 2017 r. II Krajowy Kongres Sekretarzy. Gospodarzem Kongresu jest Forum Sekretarzy Samorządów Polski Południowej, które w 2017 roku świętuje jubileusz 25-lecia działalności.


Krajowy Kongres Sekretarzy jest przedsięwzięciem skierowanym do sekretarzy samorządów terytorialnych z całej Polski. Jego celem jest integracja środowiska sekretarzy i wymiana doświadczeń wynikających z różnych modeli i stosowanych praktyk zarządzania w samorządach terytorialnych. W zamyśle organizatorów doroczny Kongres ma być także miejscem debaty z przedstawicielami władz centralnych, którzy mają bezpośredni wpływ na przepisy prawa oddziałujące na funkcjonowanie samorządu lokalnego.


https://www.youtube.com/watch?v=OZJVOn11Bk8

Pierwszego dnia,  podczas sesji plenarnych, omawiane będzie wykorzystywanie przez administrację publiczną technologii informatycznych i komunikacyjnych w relacjach z obywatelem oraz problematyka cyberbezpieczeństwa w administracji publicznej. Zaprezentowane zostaną także dobre praktyki w tej dziedzinie.


W trakcie Kongresu przedstawione zostaną wnioski z raportu „Realizacja usług publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego – ograniczenia, możliwości, rekomendacje” opracowanego przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej w partnerstwie ze Związkiem Miast Polskich, Związkiem Gmin Wiejskich Rzeczpospolitej Polskiej oraz Związkiem Powiatów Polskich dla Ministerstwa Rozwoju.


W programie drugiego dnia Kongresu pod hasłem „Profesjonalny urząd gwarancją rozwoju regionu” zaplanowano sesje panelowe nt. zarządzania zasobami ludzkimi, protokołu dyplomatycznego oraz zagadnienia partycypacji społecznej w administracji publicznej.


Zgłoszenia pod adresem: www.kongressekretarzy.pl