• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zamówienia publiczne w czasie obowiązywania ograniczeń związanych ze stanem epidemii COVID-19

229 zł netto/os przy zgłoszeniu do 6.05

Cele i korzyści

Sytuacja epidemiczna w kraju wpłynęła na sposób prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz na sposób realizacji zawartych już umów. Zamawiający nie są w stanie zagwarantować wykonawcom jawności otwarcia ofert w swoich siedzibach, wykonawcy zaś napotykają problemy w uzyskaniu gwarancji wadialnych w formie tradycyjnej. Jedni i drudzy często nie są w stanie wykonać w terminie swoich obowiązków umownych.

Szkolenie ma na celu omówienia uprawnień i obowiązków wykonawców i zamawiających wynikających z nowych rozwiązań mających przeciwdziałać COVID-19 oraz wskazać na możliwości skorzystania z rozwiązań już istniejących w przepisach o zamówieniach publicznych w celu zminimalizowania negatywnych skutków epidemii.

zwiń
rozwiń
Program
  1. Niestosowanie ustawy do zamówień mających na celu ograniczenie epidemii (nowe regulacje).
  2. Stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki wskazanego w art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy.
  3. Możliwość prowadzenia postępowania „krajowego” z zastosowaniem środków komunikacji elektronicznej.
  4. Wnoszenie gwarancji wadialnych i gwarancji zabezpieczenia należytego wykonania umowy w postaci elektronicznej.
  5. Jawne otwarcie ofert z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
  6. Zmiany umów na podstawie art. 15r tzw. ustawy o COVID.
  7. Możliwość stosowania przesłanek wskazanych w art. 144 ust. 1 pkt 3 i 6 na skutek okoliczności związanych z COVID-19
  8. Wyłączenia odpowiedzialności z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych w związku z przeciwdziałaniem COVID.
  9. Postępowanie odwoławcze w związku ze stanem epidemii.
  10. Zmiana zasad realizacji projektów dofinansowanych z budżetu UE, w tym:
  1. Przejęcie przez budżet Państwa ryzyka finansowanego nieprawidłowości popełnionych przez beneficjentów w związku z przeciwdziałaniem COVID.
  2. Możliwość niezrealizowania celów projektu.
  3. Wydłużenie terminów na czynności podejmowane przez beneficjenta.
  4. Możliwość zawieszenia wytycznych kwalifikowalności.
  5. Zmiany w zakresie sankcji w postaci wykluczenia z możliwości ubiegania się o dofinansowanie z budżetu UE.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy zamawiających, członkowie komisji przetargowych, pracownicy komórek zamówień publicznych, pracownicy komórek odpowiadających za merytoryczną prawidłowość realizacji umów z wykonawcami.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik, właściciel firmy doradczej, wykładowca akademicki, specjalista z zakresu finansów publicznych, kontroli zarządczej, zamówień publicznych (w tym współfinansowanych z środków UE) oraz odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Były wieloletni pracownik Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie. Akredytowany Ekspert Autor kilkunastu publikacji książkowych dotyczących zamówień publicznych i finansów publicznych, artykułów w prasie fachowej oraz stały współpracownik miesięcznika „Przetargi publiczne” i „Finanse Publiczne”. Ceniony trener prowadzący ponad 1000 godzin szkoleniowych rocznie.

zwiń
rozwiń