• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Umowy w procedurach zamówień publicznych i praktycznej realizacji postępowania o udzielanie zamówienia publicznego – zagadnienia praktyczne

Miejsce
Internet
Termin
05 listopada 2024
Czas trwania
09:30 - 14:30
Cena
419/459 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu do 22 października 2024 r. cena wynosi 419 PLN netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

• Przygotowanie i realizowanie zamówień publicznych wiąże się z koniecznością znajomości szeregu wymagań i obowiązków wskazanych w ustawach oraz rozporządzeniach. Bardzo często praktyczne przygotowanie i przeprowadzenie takich postępowań opiera się na trybie przetargu nieograniczonego lub trybie podstawowym w oparciu o art. 275 pkt 1 ustawy pzp. Przygotowując procedurę, specyfikację warunków zamówienia zamawiający ma obowiązek przygotować projekt - wzór umowy pozwalający w trakcie jej realizacji na bezproblemowe rozliczenie prac wykonanych przez wykonawcę, jednocześnie spełniając wymagania przepisów prawa. Ustawa pzp, regulacje kodeksu cywilnego w zakresie przygotowywania umowy i jej realizacji wprowadzają szereg wymagań, warunków oraz obowiązków które przeanalizujemy krok po kroku podczas proponowanego szkolenia. Podzieliliśmy szkoleniowe zagadnienia na pięć grup tematycznych:
- zestawienie wymagań objętych przepisami ustaw i rozporządzeń dotyczących umów,
- przygotowanie do postępowania – umowa i jej wymagane parametry
- rozwiązania zakazane w umowach – niezgodne z przepisami prawa,
- prowadzenie postępowania, zmiana projektu umowy w trakcie prowadzenia postępowania,
- realizacja umowy – zmiany dopuszczalne i zakazane.
Przeanalizujemy regulacje prawne i wskażemy zasady praktycznego stosowania przepisów. Wszystkie zagadnienia będziemy omawiać w ujęciu praktycznym – pracując na przykładach i wzorach dokumentów. Szkolenie jest dedykowany zarówno osobom, które rozpoczynają pracę w zamówieniach jak i tym dysponującym już wiedzą i praktyką.
• Uczestnik szkolenia zdobędzie informacje, które pozwolą zdefiniować elementy wymagające poprawy w stosunku do poprzednio prowadzonych postępowań. Pomogą usprawnić przygotowanie i prowadzenie postępowań w jednostce. A przede wszystkim umożliwią stosowanie w prawidłowy sposób przepisów i procedur zamówień publicznych na etapie przygotowania do postępowania, prowadzenia procedury oraz realizacji zamówienia z perspektywy umowy i jej realizacji/wykonania.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobędziesz, uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę z zakresu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jak i również opracowania umowy i weryfikacji jej realizacji w podstępowaniach objętych zamówieniami publicznymi.
• Poznasz i nauczysz się stosować prawidłowe wzorce w procedurach zamówień publicznych.
• Zapoznasz się z wymaganiami dotyczącymi sprawdzenia i weryfikacji postępowań oraz mechanizmem samokontroli prowadzonych postępowań pod kątem umowy w trzech etapach: przygotowanie, prowadzenie postępowania oraz realizacja umowy i jej wykonanie.
• Poznasz przypadki dobrych oraz nieprawidłowych rozwiązań (wyroki KIO, sądów) związanych z zamówieniami publicznymi w zakresie umów.
• Podniesiesz kwalifikacje oraz nabędziesz kompetencje oraz wiedzę w zakresie praktycznych elementów przygotowania i prowadzenia postępowania w zakresie stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
• Poznasz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości związane z umowami w zamówieniach publicznych.
• Otrzymasz obszerne materiały szkoleniowe: zestawienie aktów prawnych, prezentację w formacie pdf, dodatkowe opracowania i informacje przygotowane przez prowadzącego szkolenie związane z omawianym zagadnieniem.

zwiń
rozwiń
Program

1. Przypomnienie podstaw prawnych – zestawienie regulacji, które powinien znać zamawiający. Zestawienie zmian wprowadzonych do systemu zamówień publicznych w ostatnich miesiącach.
2. Przygotowanie do postępowania objętego przepisami ustawy pzp – projekt – wzór umowy/oferta.
• Opis przedmiotu zamówienia.
• Warunki udziału w postępowaniu. Wykluczenie wykonawcy z postępowania.
• Analiza trybów postępowania uzależniona od przedmiotu zamówienia i wiedzy, którą dysponuje Zamawiający.
• Umowa – ogólne zasady i wymagania.
3. Umowa. Punkty charakterystyczne.
4. Analiza przypadków zmian w umowie w tym waloryzacji.
5. Zestawienie zapisów zakazanych w umowach objętych zamówieniami publicznymi – przykłady.
6. Przygotowanie umowy z perspektywy konieczności budowania SWZ i ogłoszenie o zamówieniu w trybie przetargu nieograniczonego i podstawowym (art. 275 pkt 1).
7. Wszczęcie i prowadzenie postępowania – zmiany w projekcie / wzorze umowy.
8. SWZ – umowa – oferta. Trójkąt zgodności z przepisami prawa.
9. Realizacja umowy z jednym wykonawcą / kilkoma wykonawcami.
10. Zmiany umowy planowane i nieplanowane – uzasadnienie prawne i faktyczne – przykłady.
11. Ogłoszenie o wykonaniu umowy.
12. Raport z realizacji umowy.
13. Ćwiczenia – analiza przypadku.
14. Panel dyskusyjny.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy jednostek, pracownicy merytoryczni, członkowie komisji przetargowych, jednostki nadzorujące, osoby kontrolujące zamówienia publiczne lub prowadzące audyt zamówień publicznych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Jeden z najbardziej cenionych specjalistów i trenerów w zakresie zamówień publicznych w Polsce. Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1994 roku, doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania podmiotów podlegających systemowi zamówień publicznych. Trener zamówień publicznych wpisany w roku 1994 na listę Prezesa UZP w zakresie: dostaw, usług, usług informatycznych oraz robót budowlanych. Autor licznych publikacji i artykułów. W latach 1995-2006 wpisany na listę arbitrów Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Wiedza praktyczna sprawdza się przy konsultacjach w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań, weryfikacji ogłoszeń o zamówieniu i treści specyfikacji czy budowaniu rozwiązań organizacyjnych, a także w prowadzeniu szkoleń na terenie całego kraju. Posiada cenny zbiór doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań, z których warto skorzystać. Praktyk w trzech płaszczyznach: zamawiający, wykonawca i kontrola zamówień. Każdego roku prowadzi średnio w roku ok. 110 szkoleń jedno/dwu lub trzydniowych), a częste konsultacje i doradztwo (także telefoniczne) od 29 lat. W rankingach popularności osób prowadzących szkolenia niezmiennie zajmuje czołowe pozycje.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Jakub Porządny
Koordynator ds. szkoleń i forów
tel. +48 500 112 543
jakub.porzadny@frdl.org.pl
Karolina Mucuś
Koordynator ds. szkoleń i forów
tel. +48 530 307 420
karolina.mucus@frdl.org.pl
Rafał Konieczny
Koordynator ds. szkoleń i forów
tel. +48 509 984 066
rafal.konieczny@frdl.org.pl