• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zamówienia publiczne w placówkach oświatowych w roku 2024/2025. Procedury, dokumenty. Planowanie zamówień oraz sprawozdania z udzielonych zamówień

Miejsce
Internet
Termin
25 października 2024
Czas trwania
10:00 - 14:00
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu do 11 października 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

Zamówienia publiczne w placówkach oświatowych objętych zamówieniami publicznymi to zbiór szeregu wymagań i obowiązków wskazanych w ustawach czy rozporządzeniach. Często praktyczne przygotowanie i przeprowadzenie, a następnie realizacja takich postępowań o wartości poniżej lub powyżej 130 000 zł to wyzwanie organizacyjne, które można uprościć. Jak to zrobić? Na co zwrócić uwagę? Na te i wiele innych pytań odpowiemy podczas proponowanego szkolenia. Dodatkowo udzielimy wielu praktycznych podpowiedzi i wskazówek, opartych na przykładach za zakresu realizacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w placówkach oświatowych. Przekażemy praktyczne materiały szkoleniowe, zawierające wzory procedur i dokumentów. Podpowiemy, jak prawidłowo obliczyć wartość zamówienia, jak przygotować postępowanie oraz jak je realizować. Przeanalizujemy krok po kroku jak wygląda procedura planowania oraz przygotowania sprawozdania z udzielonych zamówień. Podczas szkolenia skupimy się na zamówieniach najczęściej występujących w placówkach oświatowych, w tym m.in. dotyczących dowozu uczniów do szkół, zapewnienia wyżywienia (zakupu artykułów spożywczych, usług cateringu).

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobędziesz, uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę z zakresu prowadzenia postępowań zamówień publicznych w placówkach oświatowych.
• Zdobędziesz usystematyzowaną wiedzę, jak przygotować i przeprowadzić postępowanie oraz jak zadbać o poprawną realizację umowy.
• Nauczysz się metod, doboru narzędzi obejmujących system zamówień publicznych (w tym w zakresie zamówień elektronicznych).
• Poznasz procedury i tryby postępowań objętych systemem zamówień ze schematem przykładowych dokumentów i czynności na etapie przygotowania, prowadzenia postępowania oraz realizacji umowy.
• Zapoznasz się z wymaganiami dotyczącymi sprawdzenia i weryfikacji postępowań oraz mechanizmem samokontroli prowadzonych postępowań.
• Podniesiesz kwalifikacje oraz nabędziesz kompetencje wiedzę w zakresie praktycznych elementów przygotowania i prowadzenia postępowania w zakresie stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
• Poznasz wskazówki dotyczące sposobów postępowania i najczęściej występujące błędy i nieprawidłowości z zakresu procedury udzielania i realizacji zamówień publicznych przez placówki oświatowe i organy je prowadzące.
• Zapoznasz się z najważniejszymi składnikami postępowań w powiązaniu z dokumentacją, regulaminami i schematem postępowania oraz otrzymasz obszerne materiały szkoleniowe dotyczące tematyki szkolenia.
• Otrzymasz odpowiedzi na szereg pytań, które rodzą się w związku z stosowaniem ustawy pzp, ustawy o finansach publicznych oraz innych regulacji prawnych dotyczących udzielania zamówień publicznych w jednostkach oświatowych.
• Dowiesz się:
- W jaki sposób przygotować i przeprowadzić postępowania i na jakie regulacje prawne zwrócić uwagę?
- Jak dokumentować postępowania o udzielenie zamówienia o małej lub dużej wartości?
- Czy „lepiej” gdy szkoła samodzielnie przygotuje takie postępowanie czy też gdy zostanie przygotowane i przeprowadzone postępowanie „zbiorowo” z dopuszczeniem do składania ofert częściowych?

zwiń
rozwiń
Program

1. Aktualny stan prawny – zestawienie przepisów i wymagań obowiązujących w dniu szkolenia. Uwagi praktyczne dotyczące zamówień w aktualnym stanie prawnym – zmiany w roku 2023/2024.
2. Podział sposobu postępowania w zależności od przedmiotu zamówienia i wartości zamówienia.
• Obliczenie wartości zamówienia zgodnie z ustawą pzp - sumowanie zamówień?
• Regulacje wewnętrzne – procedury nie objęte przepisami ustawy pzp („regulaminowe”).
• Ustawa pzp – czy jest obowiązek stosowania przepisów w postępowaniach o wartości poniżej 130 000 zł?
• Ustalenie wartości zamówienia – podział zamówień na części. Niezgodne z prawem dzielenie zamówień publicznych w celu obejścia przepisów ustawy pzp.
• Postępowania o udzielenie zamówień, gdy przedmiotem zamówienia jest:
- Dowóz uczniów do szkoły – uwagi praktyczne.
- Wyżywienie/art. spożywcze – usługa cateringu.
- Przedmiot zamówienia objęty procedurami o wartości poniżej 130 000 zł.
- Dostawy lub usługi w placówkach oświatowych – uwagi praktyczne.
3. Przygotowanie i prowadzenie postępowania nie objętego trybami ustawy pzp (poniżej 130 000 zł).
• Regulacja wewnętrzna – na co zwrócić uwagę?
• Opis przedmiotu zamówienia.
• Istotne elementy umowy, w szczególności wskaźniki waloryzacji przy sukcesywnym wzroście cen.
• Ogłoszenie, zaproszenie, warunki i wymagania, kryteria oceny ofert.
• Elektronizacja w prowadzonym postępowaniu - jak można usprawnić postępowanie?
• Dokumentowanie postępowania. Obowiązek przygotowania sprawozdania z udzielonych zamówień.
4. Postępowania o wartości zamówienia równej lub powyżej 130 000 zł.
• Podstawowe wymagania obowiązujące w jednostkach sektora finansów publicznych.
• Strona teoretyczna i praktyczna przestrzegania wymagań zawartych w ustawie pzp i aktach wykonawczych.
• Tryb podstawowy – zestawienie wymagań / dokumentów w poszczególnych etapach przygotowania i prowadzenia postępowania.
• Przygotowanie i prowadzenie postępowania w trybie podstawowym (art. 275 pkt 1) – czynności – przedziały czasowe.
5. Kilka uwag praktycznych przygotowanych przez prowadzącego szkolenie.
6. Panel dyskusyjny. Podsumowanie.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kierownicy jednostek sektora finansów publicznych, dyrektorzy szkół, pracownicy merytoryczni przygotowujących zamówienia w placówkach oświatowych oraz organach je prowadzących, członkowie komisji przetargowych, jednostki nadzorujące.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Jeden z najbardziej cenionych specjalistów i trenerów w zakresie zamówień publicznych w Polsce. Zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1994 roku, doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania podmiotów podlegających systemowi zamówień publicznych. Trener zamówień publicznych wpisany w roku 1994 na listę Prezesa UZP w zakresie: dostaw, usług, usług informatycznych oraz robót budowlanych. Autor licznych publikacji i artykułów. W latach 1995-2006 wpisany na listę arbitrów Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Wiedza praktyczna sprawdza się przy konsultacjach w przygotowaniu i prowadzeniu postępowań, weryfikacji ogłoszeń o zamówieniu i treści specyfikacji czy budowaniu rozwiązań organizacyjnych, a także w prowadzeniu szkoleń na terenie całego kraju. Posiada cenny zbiór doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań, z których warto skorzystać. Praktyk w trzech płaszczyznach: zamawiający, wykonawca i kontrola zamówień. Każdego roku prowadzi średnio w roku ok. 110 szkoleń jedno/dwu lub trzydniowych), a częste konsultacje i doradztwo (także telefoniczne) od 29 lat. W rankingach popularności osób prowadzących szkolenia niezmiennie zajmuje czołowe pozycje.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Jakub Porządny
Koordynator ds. szkoleń i forów
tel. +48 500 112 543
jakub.porzadny@frdl.org.pl
Karolina Mucuś
Koordynator ds. szkoleń i forów
tel. +48 530 307 420
karolina.mucus@frdl.org.pl
Rafał Konieczny
Koordynator ds. szkoleń i forów
tel. +48 509 984 066
rafal.konieczny@frdl.org.pl