• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w polskich szkołach i przedszkolach

Ważne informacje o szkoleniu

Od września br. w polskim systemie oświaty obowiązuje standard zatrudnienia specjalistów. Ta sytuacja zmienia dotychczasowy model udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i przedszkolach. Proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, które stanowi kompendium wiedzy z zakresu realizacji rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej po implementacji nowych przepisów. Prowadząca podczas zajęć przekaże wiele wskazówek praktycznych, a także wzory dokumentów/arkuszy/informacji/zapisów do wykorzystania w organizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i przedszkolach.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Przygotowanie uczestników szkolenia do pełnego wdrożenia przepisów o organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształceniu specjalnym.
• Zdobycie umiejętność organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwzględnieniem zadań specjalistów i dostępności nauczycieli.
• Poznanie zasad dostosowania dokumentacji szkolnej do nowej organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

zwiń
rozwiń
Program

1. Zakładane rezultaty wprowadzenia standaryzacji zatrudnienia specjalistów, jako model włączającej szkoły/przedszkola.
2. Zasady pełnego wdrożenia przepisów o organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
• Rozpoznanie potrzeb uczniów – wzór arkusza obserwacji.
• Prawidłowe planowanie zakresu udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej – wzór rekomendacji.
• Współdziałanie z rodzicami – wzór informacji.
• Ocena efektywności udzielanej pomocy – wzór podsumowania wsparcia.
3. Zasady dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości uczniów objętych wsparciem w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształceniem specjalnym.
4. Prawidłowo prowadzona dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej – wykaz dokumentacji.
5. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego w statucie szkoły po zmianach – wzory zapisów dla szkoły i przedszkola.
6. Organizacja pracy specjalistów – wzory zakresów zadań specjalistów.
7. Udzielanie wsparcia uczniom w toku bieżącej pracy – wzór zakresu zadań nauczycieli.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Dyrektorzy, wicedyrektorzy, specjaliści zatrudnieni w publicznych i niepublicznych szkołach i przedszkolach, wszyscy zainteresowani.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trenerka zarządzania oświatą legitymująca się uprawnieniami do prowadzenia szkoleń dla dorosłych (Edukator MEN Nr 1012E/888/2001) z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej). Praktyczne doświadczenie w zarządzaniu oświatą zdobyła pełniąc funkcję dyrektora biura edukacji, sekretarza gminy i v-ce burmistrza. Autorka wielu publikacji z zakresu szeroko rozumianego zarządzania oświatą a także licznych projektów szkoleniowych adresowanych do dyrektorów jednostek oświatowych i pracowników samorządowych. Specjalizuje się w trzech obszarach tematycznych: implikacja nowego prawa oświatowego, finansowanie zadań oświatowych i budowanie lokalnych systemów wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W 2017 roku powołana przez Ministra Edukacji Narodowej w skład Zespołu ds. opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

zwiń
rozwiń