1. Dostępność zasobów cyfrowych, bezpłatne źródła materiałów wizualnych, banki zdjęć, skąd pobierać?
2. Legalność wykorzystania zasobów, prawa autorskie, licencje, domena publiczna. Otoczenie prawne.
3. Podstawy projektowania wizualnego, kompozycja i układ, czcionka, kolor, dobór zasobów.
4. Postrzeganie wizualne, atrybuty przetwarzania mimowolnego, człowiek i jego odbiór grafiki.
5. Projekty rastrowe, a wektorowe.
6. Obróbka obrazu, retusz, korekta, fotomontaż, kolaż.
7. Praktyczne warsztaty projektowania:
• Znaku graficznego – logo, tworzenie brandu, identyfikacja wizualna jednostki, kody kolorów.
• Grafiki do mediów społecznościowych: postu, tła wydarzeń, grafik reklamowych.
• Grafiki reklamowe: plakaty, ulotki, banery, broszury, infografiki, kalendarze, koszulki kubki itp.
• Grafiki użytkowej: szablon papieru firmowego, formatki prezentacji, sztuka tworzenia prezentacji, wizualizacji danych, infografiki, plansze wizualne.
• Własnych Animacji, gifów.
• Tworzenie filmów, materiałów multimedialnych.
• Tworzenie interaktywnych kart, plansz, dostępnych offline i online.
• Tworzenie plansz i gier, plansz edukacyjnych i materiałów edukacyjnych, kart pracy.
8. Narzędziownik m. in. obejmował będzie programy:
• Pablo
• Photopea/Pixtr
• Vectr
• Canva
• Crello
• Genially, itp.
9. Sztuczna inteligencja i narzędzia oparte o AI i jej zastosowanie oraz wykorzystanie w grafice.
Kultura, sport, NGO, promocja