Przedstawienie kompleksowej problematyki dotyczącej obowiązków administracji publicznej związanych z realizacją ustaw dotyczących zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pod względem przeprowadzenia audytu dostępności w jednostce.
Wskazanie przykładowych pytań audytowych, procesu koordynacji zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Nabycie kompetencji służących realizacji wymogu dotyczącego zapewnienia, jako administracja publiczna, dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w świetle przepisów ustawy z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
W trakcie zajęć prowadząca omówi minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez podmiot publiczny.
Omówienie przykładowych zarządzeń oraz planu dostępności.
Prowadząca wskaże obowiązki dotyczące:
- koordynacji w zapewnieniu dostępności osom ze szczególnymi potrzebami,
- powołania koordynatora ds. dostępności,
- powstania Rady Dostępności,
- Funduszu Dostępności.
Podczas szkolenia zostanie wskazany wpływ zmian w przepisach prawnych spowodowany realizacja ustawy o zapewnieniu dostępności, a dotyczących m.in. prawa budowlanego, ustawy o planowaniu przestrzennym, o transporcie zbiorowym, ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa