• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Instrukcja kancelaryjna

Cele i korzyści
  • Zapoznanie uczestników z prawidłowym stosowaniem instrukcji kancelaryjnej oraz prawidłowym obiegiem dokumentacji,
  • Zdobycie wiedzy jak prawidłowo znakować akta
  • Zdobycie wiedzy jak wykonywać zadania na poziomie kancelarii
  • Uzyskanie wiedzy w zakresie stosowania wykazu akt
zwiń
rozwiń
Program

I. Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacja w podmiocie oraz wprowadzania normatywów kancelaryjno- archiwalnych

  1. Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach 
  2. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych z dnia 18 stycznia 2011 r.

II. Instrukcja Kancelaryjna 

  1. Zadania kancelarii/ Sekretariatu
    1. Rejestracja wpływów do urzędu
    2. Co rejestruje a czego nie rejestruje kancelaria – wyjątki
    3. Nadanie daty wpływu
    4. Zwrot źle zaadresowanych dokumentów
    5. Elementów pisma załatwiającego sprawę oraz egzemplarz a/a), stosowanie formuły „otrzymują/do wiadomości”.
    6. Postępowanie z przesyłkami wpływającymi do urzędu w postaci elektronicznej (przesyłki wpływające do urzędu na informatycznym nośniku danych, drogą poczty elektronicznej, e-PUAP).
    7. Stosowanie pieczęci w urzędzie.
    8. Skanowanie i uzupełnianie metadanych – w przypadku systemu klasy EZD
    9. Dekretacja bezpośrednia – w jakiej sytuacji? 
  2. Nadawanie znaku sprawy
    1. Kto nadaje znak sprawy
    2. Elementy składowe znaku sprawy
    3. Jakie elementy dodatkowe mogą znajdować się w znaku sprawy a jakie nie?
  3. Pozostałe czynności:
    1. Prowadzenie teczki aktowej
    2. Prowadzenie podteczek
    3. Pisma otrzymane do wiadomości
    4. Dokumenty elektroniczne – emaile, pisma otrzymane poprzez systemy teleinformatyczne
    5. Prowadzenie spisów spraw
    6. Spis spraw w teczce rzeczowej
    7. Posługiwanie się jednolitym rzeczowym wykazem akt
    8. Nadawanie klasy z JRWA
    9. Sposoby załatwienia sprawy
    10. Przekazywanie akt do archiwum zakładowego/ składnicy akt
    11. Tworzenie spisu zdawczo – odbiorczego 
  4. Nadzór nad wykonywaniem czynności kancelaryjnych 
zwiń
rozwiń
Adresaci
  • Pracownicy kancelarii i sekretariatów
  • Wszyscy chętni
zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (2860 h dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 2533 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Udokumentowane przeprowadzenie 185 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych.

zwiń
rozwiń