1. Skuteczne doręczenie w postępowaniu administracyjnym z uwzględnieniem prawa pocztowego, w tym doręczenia za granicę - doręczanie do państw UE, członków EOG i Konfederacji Szwajcarskiej:
• „fikcja doręczenia” - podwójne awizo,
• informowanie stron poprzez obwieszczenie,
• doręczanie, gdy stronami jest małżeństwo,
• wydruk pisma doręczonego w wersji elektronicznej, jako dokument urzędowy,
• doręczenie a ostateczność i prawomocność decyzji administracyjnej.
2. Zakres obowiązywania ustawy o doręczeniach elektronicznych.
3. Podstawowe pojęcia:
• publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
• publiczna usługa hybrydowa,
• kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
• adres do doręczeń elektronicznych,
• operator wyznaczony,
• skrzynka doręczeń.
4. Wyłączenia stosowania ustawy.
5. Zasady doręczania przez podmioty publiczne:
• korespondencji, wymagającej uzyskania potwierdzenia jej nadania lub odbioru z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
• korespondencji, wymagającej uzyskania potwierdzenia jej nadania lub odbioru z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej,
• wyłączenia.
6. Baza adresów do doręczeń elektronicznych: nowy rejestr publiczny, zakres przetwarzanych danych w bazie, w tym danych osobowych.
7. Adres do doręczeń elektronicznych i skrzynka doręczeń. Jakie podmioty są zobowiązane do ich posiadania (terminy), nowe obowiązki jst i ich jednostek organizacyjnych.
8. Wniosek o utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz przyporządkowanie do niego skrzynki doręczeń. Gdzie i w jaki sposób składać wnioski, zakres wniosku, terminy.
9. Administrator skrzynki doręczeń: nowa funkcja w administracji publicznej:
• obowiązek wyznaczenia administratora,
• termin wyznaczenia administratora,
• obowiązki i uprawnienia administratora,
• zarządzanie skrzynką doręczeń,
• zasady dostępu do zasobów skrzynki.
10. Świadczenie usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej:
• rola i zadania operatora wyznaczonego,
• doręczenia korespondencji do podmiotu publicznego,
• koszty.
11. Zasady świadczenia publicznej usługi hybrydowej:
• przekształcanie dokumentu elektronicznego w wersję papierową,
• potwierdzanie daty i czasu wykonania czynności przekształcenia dokumentu elektronicznego,
• opłaty pobierane przez operatora wyznaczonego od podmiotów publicznych za świadczenie usługi,
• wyłączenia stosowania usługi hybrydowej.
12. Obowiązki operatora wyznaczonego w związku ze świadczeniem usługi hybrydowej dla sektora publicznego.
13. Odpowiedzialność operatora wyznaczonego oraz postępowanie reklamacyjne - zastosowanie Kodeksu cywilnego:
• nienależyte wykonanie publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
• nienależyte wykonanie publicznej usługi hybrydowej,
• terminy doręczeń, zasady liczenia terminów doręczeń w przypadku usług elektronicznych.
14. Odszkodowania należne z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej. Zbyt późne doręczenie. Kto ma prawo wniesienia reklamacji?
15. Zmiany w Kodeksie postępowania administracyjnego wprowadzone ustawą o doręczeniach elektronicznych.
16. Terminy zaistnienia obowiązku stosowania ustawy o doręczeniach elektronicznych.
17. Rozporządzenia wykonawcze.
18. Podsumowanie.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa