E-doręczenia w jsfp po 1 stycznia 2025 r. Zmiany, okresy przejściowe, prowadzenie postępowania administracyjnego w praktyce
szkolenie w formule on-line
Cele i korzyści
- Wskazanie obowiązków podmiotów publicznych, wynikających z wprowadzenia ustawy o doręczeniach elektronicznych, obowiązujących od 1 stycznia 2025 r.
- Wyjaśnienie, jakie obowiązki ciążą na jsfp i jak należycie przygotować się do nich.
- Przedstawienie, krok po kroku, działania aplikacji e-doręczeń w praktyce.
Program
1. Od kiedy stosujemy doręczenia elektroniczne?:
- Termin dla poszczególnych podmiotów publicznych.
- Terminy dla podmiotów niepublicznych.
- Kim jest podmiot publiczny w rozumieniu ustawy, a kim podmiot niepubliczny? Jak będzie w praktyce?
- Jakie obowiązki mają podmioty publiczne, a jakie podmioty niepubliczne?
- Korespondencja podmiotów publicznych z podmiotami niepublicznymi i osobami fizycznymi.
- Nowe podmioty zobowiązane.
- Jak będą wyglądać doręczenia elektroniczne w okresie przejściowym, czyli w trakcie 2025 r.? Obowiązki organów w 2025 r..
- Na kogo założyć adres na urząd czy gminę, na starostowo czy powiat? Planowane zmiany, wykreślanie dotychczas założonych adresów przez ministra.
2. Zmiany dla samorządowych instytucji kultury, samorządowych osób prawnych.
3. Czym w praktyce są doręczenia elektroniczne?:
- Czy możemy stosować doręczenia elektroniczne przed terminem wejścia w życie?
- Czy możemy wysyłać zwykłe listy doręczeniami elektronicznymi?
- Czy możliwe jest wysyłanie korespondencji za granicę?
4. Jaki cel ma osiągnąć ustawa o doręczeniach elektronicznych i jakie wywoła skutki?
5. Kto jest zobowiązany do wysyłania korespondencji doręczeniami elektronicznymi, a kto jest wyłącznie zobowiązany do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych?
6. Proponowane zmiany w ramach planu naprawczego w przepisach dotyczących doręczeń elektronicznych.
Lokalizacja
Internet
Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.