7. Umowy o pracę z funkcjonariuszami publicznymi: kim jest osoba pełniąca funkcję publiczną? Kto nie jest osobą pełniącą funkcję publiczną w jednostkach oświatowych? Analiza przypadku:
- umowy z pracownikami wykonującymi zadania merytoryczne,
- umowy z pracownikami technicznymi, umowy z pracownikami obsługi,
- kadra sprzątająca, konserwatorzy, pracownicy gospodarczy,
- umowa z informatykiem, umowy z księgową,
- umowy z kadrową i inne przykładowe umowy.
8. Procedura kwalifikowania stanowisk celem oceny, które z umów będą podlegać wpisowi do rejestru.
9. Terminy wejścia w życie
10. Wyłączenia z obowiązku wprowadzania do rejestru umów. Czy wprowadzaniu do rejestru podlegają wszystkie umowy zawarte w wyniku rozstrzygnięcia zamówień i konkursów w trybie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych?
11. Kwota umowy – 500 zł brutto czy netto?
12. Ograniczenia w dostępie do informacji publicznej z art. 5 ust. 1 do 2 a kwalifikowanie umów do wpisu do rejestru. Ograniczenia ze względu na prywatność, ograniczenia ze względu na informacje niejawne, ograniczenia ze względu na tajemnice ustawowo chronione, ograniczenia ze względu na tajemnicę przedsiębiorcy.
13. Kwalifikowanie ograniczeń na gruncie danej umowy, zastosowanie art. 8 ust. 5 ustawy o dostępie do informacji publicznej a dalsze postępowanie. Jakie elementy wpisać wówczas do rejestru? Co z imieniem i nazwiskiem osoby fizycznej?
14. Czy i kiedy faktura to umowa, czy faktura korygująca to zmiana umowy?
15. Umowy w formie szczególnej, pisemnej, elektronicznej, dokumentowej a forma ustna. Czy forma zawarcia umowy ma znaczenie dla jej zamieszczenia w rejestrze?
16. Czy w rejestrze należy zamieszczać umowy zawarte:
- w formie ustnej,
- w formie pisemnej,
- poprzez e-mail,
- przez telefon,
- w formie elektronicznej.
17. Umowy w formie aktu notarialnego, z notarialnym poświadczeniem podpisów.
18. Umowy zawarte w sposób dorozumiany, w sposób milczący, poprzez przystąpienie do wykonania umowy.
19. Jakie informacje zamieszczane są w rejestrze umów? Elementy składowe rejestru umów:
- numer umowy oraz data i miejsce zawarcia umowy,
- jak ustalamy miejsce zawarcia umowy i jej datę?
- co w przypadku, gdy brak daty w umowie, co w sytuacji, gdy podpisanie umowy nastąpiło w różnych datach?
- brak miejsca zawarcia umowy w umowie,
- okres obowiązywania umowy,
- oznaczenie stron umowy, w tym przedstawicieli stron. Kto może być przedstawicielem stron?
- określenie przedmiotu umowy – jak ustalić?
- wartość przedmiotu umowy – jak ustalić?
- informacje o źródłach i wysokości współfinansowania przedmiotu umowy.
20. Rozwiązanie umowy za porozumieniem stron – jak i kiedy wpisać do rejestru?
21. Wypowiedzenie umowy - jak i kiedy wpisać do rejestru?
22. Odstąpienie od umowy - jak i kiedy wpisać do rejestru?
23. Wygaśnięcie umowy - jak i kiedy wpisać do rejestru?
24. Uzupełnienia umowy, zmiany umowy, aneksy do umów - jak i kiedy wpisać do rejestru?
25. Termin na zamieszczenie danych w rejestrze.
26. Powszechna dostępność danych z rejestru.
27. Wyszukiwanie umów.
28. Kara za naruszenie obowiązku prowadzenia, aktualizacji, udostępnienia lub wprowadzania danych do rejestru umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych.
29. Dyskusja.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa