1. Przepisy prawa, instruktaże i wytyczne związane z końcowym rozliczaniem projektu POIiŚ. Zapisy umowy o dofinansowanie.
2. Końcowy wniosek o płatność:
• termin złożenia wynikający z umowy a możliwe zmiany ze względu na pandemię,
• postęp rzeczowo-finansowy w końcowym rozliczeniu,
• odniesienie do problemów i uzasadnienie odstępstw od wniosków o dofinansowanie
• najczęstsze błędy w końcowych wnioskach o płatność i jak ich uniknąć,
• wskaźniki rezultatów osiągane w fazie operacyjnej.
3. Zamknięcie finansowe projektu, w tym przeksięgowania wydatków niekwalifikowanych/nieprawidłowości.
4. Kontrola na zamknięcie projektu.
5. Zastosowanie Reguły proporcjonalności i inne przyczyny korekt finansowych na zakończenie projektu.
6. Archiwizacja dokumentacji dotyczącej projektu:
• wymogi płynące z umowy o dofinansowanie,
• wymogi prawne, w tym szczególne dla sektora finansów publicznych.
7. Dokumenty regulujące trwałość projektów: zapisy umów o dofinansowanie; przepisy unijne.
8. Zasady utrzymania trwałości projektów:
• przykłady trwałości z art. 71 w projektach POIiŚ;
• wskaźniki produktu i rezultatu, utrzymanie i monitorowanie wskaźników,
• dokumentowanie zachowania trwałości, przypadki świadczące o naruszeniu trwałości,
• trudności związane z zachowaniem trwałości w okresie pandemii,
• zakres kontroli w okresie trwałości.
9. Dochód w projekcie.
10. Specustawa funduszowa – aktualizacja na 2021 r. a ułatwienia dla beneficjentów.
11. Inne tematy zgłaszane przez uczestników a związane z zakończeniem projektu. Sesja: Pytania i odpowiedzi
Fundusze europejskie i pomoc publiczna