Za nami kolejne spotkanie w ramach Forum Skarbników Samorządów Województwa Pomorskiego. Skarbnicy ponownie spotkali się na platformie webinarowej clickmeeting aby pochylić się nad tematem prawidłowego przeprowadzania, rozliczenia i dokumentowania inwentaryzacji w 2021/2022 r.(w jednostkach z głównym księgowych i przy obsłudze prowadzonej przez CUW) oraz wybranymi zagadnieniami z zakresu gospodarki majątkiem w kontekście ustaleń kontrolnych regionalnych izb obrachunkowych i Najwyższej Izby Kontroli.

Prowadzącym spotkanie od strony merytorycznej był znany członkom forum Pan Dariusz Melerowicz ─ szkoleniowiec z doświadczeniem  od 2003 roku. Wieloletni Naczelnik Wydziału Kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie, wcześniej Główny Inspektor Wydziału Kontroli RIO, obecnie Zastępca Burmistrza, autor artykułów, wykładowca i praktyk, specjalista z zakresu kontroli, finansów publicznych, budżetu zadaniowego i zamówień publicznych. Wykładowca Uniwersytecki, stale współpracujący z Ośrodkami FRDL. Zostały omówione między innymi: cel inwentaryzacji, wewnętrzne unormowania w zakresie inwentaryzacji – co należy uregulować, rozpoczęcie inwentaryzacji – kto ją inicjuje i w jaki sposób, różnica pomiędzy uzgadnianiem sald a inwentaryzacją, jak przeprowadzić likwidację środków trwałych przed rozpoczęciem spisu z natury, metody przeprowadzania inwentaryzacji. Spotkanie obfitowało wiele pytań zadawanych na czacie online, prowadzący dopowiadał na nie bardzo szczegółowo, co spotkało się z licznymi pozytywnymi komentarzami. Z niecierpliwością wyczekujemy kolejnego spotkania Forum Skarbników.