• Niemal wszystkie cele, zadania do realizacji, jakie powierza się kierownikom, osiągają oni dzięki zaangażowaniu zespołu. Dziś podstawowym celem każdego kierownika powinno być wydobycie z współpracowników, tego co mają w sobie najlepsze. Zaczynając, od przekonania o ich możliwościach, a następnie zaangażowania do działania i rozwijania swoich umiejętności.
• Większość pracowników oczekuje, że przy swoim przełożonym rozwiną się, otrzymają wsparcie, będą się czuli docenieni i szanowani. Popularne motywatory typu premie, awanse, nie przynoszą już pożądanych rezultatów. Skuteczne narzędzia zarządzania opierają się na umiejętnościach budowania satysfakcjonujących relacji zawodowych z podwładnymi, budowania dobrych, mistrzowskich zespołów. To, w takich warunkach pracownicy najchętniej angażują swoje zasoby (wiedze, doświadczenie, talenty, inicjatywę, kreatywność).
• Łatwiej jest budować efektywne środowisko pracy, jeśli potrafimy umiejętnie rozwijać wśród pracowników poczucie zespołowości, odpowiedzialności za wyniki. Wytyczać priorytety, skutecznie zarządzać swoją energią życiową, efektywnie przekonywać innych do dobrej współpracy, skutecznie zarządzać sytuacjami konfliktowymi. To dzięki tym kompetencjom, możemy osiągnąć swoje cele zawodowe, jakie mamy postawione kierując zespołem w instytucji.
„NIE KAŻDY MUSI BYĆ NAPOLEONEM, BY DOBRZE PRZEWODZIĆ ZESPOŁEM…”
• Podczas proponowanego szkolenia wskażemy i omówimy podstawowe i praktyczne umiejętności kierowania zespołem, koordynacji jego pracy oraz wypracowanie skutecznych, gotowych do zastosowania narzędzi. Przedstawimy i przeanalizujemy efektywne narzędzia interpersonalne wspomagające budowanie satysfakcjonujących relacji zawodowych ze współpracownikami oraz zasady zespołowego podejmowania decyzji.
Rozwój osobisty