• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Trening zachowań społecznych

Ważne informacje o szkoleniu

Praca z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami rozwoju czy dysfunkcjami w sferze umiejętności społecznych wymaga szczególnego przygotowania. Wiedza zdobyta podczas szkolenia będzie bardzo przydatna w pracy w placówkach oświatowych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, domach samopomocy, placówkach terapii zajęciowej, domach spokojnej starości, czy w trakcie świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych.

Warto podkreślić, że rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z 6 lipca 2006r.w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych nakłada na osoby świadczące usługi specjalistyczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi obowiązek posiadania udokumentowanego przeszkolenia z prowadzenia treningów zachowań społecznych, przewidywanych w zakresie specjalistycznych usług.

Uwaga! Uczestnik, po naszym szkoleniu zrealizuje obligatoryjny wymóg związany z w/w rozporządzeniem, ponieważ otrzyma certyfikat, potwierdzający przeszkolenie z prowadzenia treningów zachowań społecznych, przewidywanych w zakresie specjalistycznych usług.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zapoznanie z treningiem umiejętności/zachowań społecznych jako jedną z form terapii dla osób defaworyzowanych.
  • Nabycie umiejętności prowadzenia treningów umiejętności/zachowań społecznych z podopiecznymi, radzenia sobie w trudnych sytuacjach, napotykanych w codziennej pracy.
  • Przygotowanie uczestników do prowadzenia treningu umiejętności/zachowań społecznych z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z dysfunkcjami w sferze społecznej, z osobami ze spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną, z zaburzeniami zachowania.
  • Poznanie założeń pracy grupowej wg Goldsteina, zasad tworzenia grup oraz prowadzenia zajęć.
  • Zdobycie umiejętności stosowania różnych form, metod i technik, stymulujących szeroko pojęty rozwój społeczny oraz współpracy, a także skutecznego komunikowania się z podopiecznym oraz jego rodziną.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Trening umiejętności/zachowań społecznych (TUS):
    • podstawowe założenia (wg Goldsteina),
    • cele indywidualne i grupowe,
    • rola terapeutów,
    • podstawowe założenia organizacyjne tj. liczba uczestników, czas trwania/częstotliwość sesji.
  2. Dobór do grupy:
    • grupy docelowe oraz adresaci pracy metodą TUS,
    • główne trudności przejawiane przez uczestników z diagnozą ze spektrum autyzmu (w tym Zespół Aspergera),
    • magiczne pytanie.
  3. Organizacja zajęć:
    • umiejętności społeczne, ćwiczone podczas TUS,
    • plany zajęć,
    • narzędzia do pracy z grupą,
    • określenie systemów motywacyjnych,
    • określenie zasad, panujących na grupie oraz ich wprowadzenie i egzekwowanie,
    • wyznaczenie celów indywidualnych i grupowych,
    • współpraca z rodzicami/opiekunami uczestników,
    • zasady reagowania w sytuacji występowania zachowań trudnych,
    • dostosowanie form pracy do specyfiki grupy.
  4. Ćwiczenia, mające na celu:
    • dobór grupy,
    • określenie celów i narzędzi pracy,
    • określenie planu zajęć,
    • opracowanie systemu motywacyjnego,
    • określenie strategii postępowania w sytuacji, gdy wystąpią zachowania trudne.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Osoby świadczące specjalistyczne usługi opiekuńcze, pracownicy socjalni, psychologowie, pedagodzy, nauczyciele i osoby współpracujące z dzieckiem z niepełnosprawnością, zaburzeniami rozwoju, wszyscy zainteresowani tematem szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Psycholog, trener, specjalista z zakresu m.in. komunikacji personalnej, rozwiązywania konfliktów. Mediator rodzinny, specjalista ds. postępowania terapeutycznego w kryzysach małżeńskich, zajmuje się pomocą oraz interwencją psychologiczną dziecka i rodziny w sytuacji rozwodu, rozpadu rodziny oraz straty. Zajmuje się pomocą psychologiczną oraz interwencją kryzysową dla sprawców przemocy domowej. Posiada wiedzę oraz doświadczenie kilkunastoletniej pracy z rodziną w kryzysie.

zwiń
rozwiń