• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Rola i znaczenie superwizji w pracy socjalnej - korzyści i wyzwania

Miejsce
Internet
Termin
13 grudnia 2024
Czas trwania
09:00 - 14:30
Cena
399/435 zł
Zapisz się na szkolenie

Przy zgłoszeniu na szkolenie do 2.12.2024 r. cena wynosi: 399 PLN netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

Superwizja jest na całym świecie istotnym elementem wsparcia służb socjalnych, dla których ważne jest pogodzenie norm prawnych i etycznych z profesjonalną pracą na rzecz innych osób. Praca pracownika socjalnego i innych specjalistów w obszarze pomagania wymaga ciągłego rozwoju i szkoleń, ale przede wszystkim stałego wglądu i analizy pracy na rzecz rodzin objętych wsparciem. Superwizja staje się więc podstawową formą badania jakości pracy i wzmacniania pracowników w ich działaniach. Poprzez udział w szkoleniu chcemy zapoznać Państwa z możliwościami jakie daje superwizja pracownikom i kierownikom jednostek organizacyjnych pomocy społecznej.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zrozumienie, czym jest superwizja w pracy socjalnej, jakie są jej cele oraz jakie korzyści niesie przy świadczeniu profesjonalnej pomocy.  
• Poznanie znaczenia superwizji, jej różnych aspektów oraz specyfiki w pracy socjalnej.
• Pozyskanie wiedzy o rezultatach, jakie można osiągnąć dzięki wprowadzeniu superwizji do swojej pracy. 
• Możliwość przyjrzenia się podstawowym różnicom pomiędzy ogólną superwizją a superwizją pracy socjalnej. 
• Zapoznanie z przypadkami, w których superwizja jest szczególnie ważna i efektywna.
 

zwiń
rozwiń
Program

I. Wprowadzenie: 
1. Krótkie wprowadzenie w temat superwizji pracy socjalnej. 
2. Regulacje prawne, standardy superwizji.
II. Czym jest superwizja?
1. Definicja superwizji i jej znaczenie w różnych dziedzinach (psychoterapia, szkolnictwo, inne zawody). 
2. Omówienie celów i korzyści stosowania superwizji.
3. Przykłady praktycznego zastosowania superwizji w różnych kontekstach zawodowych. 
III. Różnica między ogólną superwizją a superwizją pracy socjalnej:
1. Wyjaśnienie podstawowych różnic pomiędzy ogólną superwizją a superwizją pracy socjalnej. 
2. Omówienie specyfiki superwizji pracy socjalnej i jej istoty dla pracowników socjalnych. 
3. Przykłady sytuacji, w których superwizja pracy socjalnej jest szczególnie ważna i efektywna.
IV. Metody superwizji pracy socjalnej:
1. Przedstawienie różnych metod superwizji pracy socjalnej, takich jak np. grupowa, indywidualna, online. 
2. Omówienie zalet i ograniczeń poszczególnych metod. 
3. Dyskusja na temat doświadczeń uczestników dotyczących różnych metod superwizji pracy socjalnej. 
V. Przykłady modeli superwizji pracy socjalnej:
1. Prezentacja wybranego modelu superwizji pracy socjalnej. 
2. Omówienie założeń, struktury i technik stosowanych w tym modelu. 
3. Prezentacja przykładowego zastosowania modelu w praktyce.
VI. Podejście praktyczne do superwizji pracy socjalnej:  
1. Udostępnienie narzędzi i materiałów, które mogą ułatwić pracownikom socjalnym skuteczne korzystanie z superwizji. 
2. Praktyczne wskazówki dotyczące integracji superwizji w codziennej rutynie pracy socjalnej. 
VII. Podsumowanie i sesja pytań i odpowiedzi. 
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy socjalni, kierownicy i koordynatorzy działów pracy socjalnej, dyrektorzy i kierownicy ośrodków pomocy społecznej i miejskich ośrodków pomocy rodzinie, przedstawiciele NGO i wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Superwizor pracy socjalnej, mediator oraz terapeuta ds. uzależnień, gminny koordynator instytucji i organizacji działających w obszarze niesienia pomocy osobom bezdomnym. Pracą socjalną zajmuje się od ponad 25 lat, specjalizując się w obszarze kryzysu bezdomności. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów dla pracowników socjalnych oraz osób związanych z sektorem pomocy społecznej. Jego wiedza i umiejętności są oparte na praktycznym doświadczeniu oraz aktualnych badaniach i innowacyjnych podejściach do pracy z osobami bezdomnymi.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Jakub Porządny
Koordynator ds. szkoleń i forów
tel. +48 500 112 543
jakub.porzadny@frdl.org.pl
Karolina Mucuś
Koordynator ds. szkoleń i forów
tel. +48 530 307 420
karolina.mucus@frdl.org.pl
Rafał Konieczny
Koordynator ds. szkoleń i forów
tel. +48 509 984 066
rafal.konieczny@frdl.org.pl