1. Autoprezentacja - wygląd fizyczny, budowa ciała, ubranie, fryzura, makijaż dla kobiet i mężczyzn, dodatki, biżuteria, osobowość vs. pewność siebie, odwaga i charyzma, zarządzanie czasem i zmianami.
2. Budowanie wizerunku autorytetów: naukowcy, politycy, dziennikarze, influencerzy, celebryci, personal branding.
3. Narzędzia i techniki tworzenia efektywnych prezentacji, przygotowywania profesjonalnego cv oraz portfolio.
4. Przygotowanie do trudnych i stresujących spotkań, techniki panowania nad emocjami, język, przełamywanie lodów, ostatnie słowo, gra słów.
5. Komunikacja biznesowa i polityczna: wystąpienia publiczne oraz rodzinne, walka z tremą, stresem, przygotowywanie mów i przemówień, skuteczny i wiarygodny przekaz, budowanie pozycji lidera w grupie, reagowanie w trudnych sytuacjach, PR i media.
6. Techniki i reguły wywierania wpływu, skłaniania innych do słuchania i mówienia: „Stay hungry, stay foolish” [Jobs, 2005], pobudzanie emocji, uleganie wpływom: odruchy i reakcje, „miejsce w szeregu”, ocena wiarygodności, demaskowanie kłamców.
7. Komunikacja niewerbalna: głos jako narzędzie wpływu, dotyk (uścisk dłoni, poklepywanie, obejmowanie), postawa i mowa ciała: kontakt i sygnały wzrokowe, gesty, mimika, przyjmowane pozy, magia uśmiechu, praca rąk i nóg, panowanie nad wyrazem twarzy,
8. Komunikacja werbalna: budowanie relacji i więzi, ocena i porównywanie ludzi, uczuć i rzeczy zgodnie z posiadanymi postawami, poglądami i wartościami, definiowanie uczuć, myśli, doświadczeń, przedstawianie i dyskutowanie o własnych poglądach i doświadczeniu, ocena ludzi zgodnie ze swoimi poglądami, treść wypowiedzi, płynność mowy, metafrazy, parafrazowanie, modulowanie i akcent.
Rozwój osobisty