8. Prawidłowy sposób rejestrowania orzeczeń i opinii (współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną). Realizacja tego obowiązku w aplikacji SIO. Weryfikacja orzeczenia z poradnią a naliczenie subwencji oświatowej na to orzeczenie. Okres obowiązywania orzeczenia w aplikacji SIO – data początku i końca realizacji orzeczenia. Zachowanie w przypadku niepełnej realizacji orzeczeń oraz zachowanie w przypadku braku realizacji zaleceń- nowość. Wykazywanie godzin zaleceń realizowanych w ramach orzeczenia – nowy sposób finansowania orzeczeń od 2025 roku na godziny realizowanych zaleceń z IPET-ów.
9. Poprawne wprowadzenie pozostałych danych subwencyjnych, dotyczących ucznia (nauczanie domowe, nauczanie indywidualne, bezpłatna nauka języka polskiego itd.). Automatyczna data zakończenia -nowość od września 2024 roku.
10. Poprawne wprowadzenie umów nauczycieli do subwencji oświatowej (rodzaj umowy, tygodniowy wymiar zajęć, nieobecności subwencyjne, awans zawodowy). Różnica danych w SIO z arkuszem organizacji. Zmiany we wprowadzaniu obowiązków -nowość od września 2024 roku.
11. Prezentacja operacji grupowych, usprawniających pracę w nowym SIO: filtry, grupowe operacje w module Uczeń i Nauczyciel. Możliwości importu danych z dzienników elektronicznych do SIO.
12. Potwierdzanie prawdziwości danych w nowym SIO do naliczenia subwencji oświatowej: omówienie zestawienia, zawierającego dane z nowego SIO do naliczenia subwencji oświatowej, omówienie procedury potwierdzenia prawdziwości zestawiania subwencyjnego – rola dyrektora w potwierdzaniu danych subwencyjnych ze szkół i terminy ustawowe, jak i do kiedy można poprawić błąd w nowym SIO w kontekście ustawowych terminów naliczenia subwencji na danych z nowego SIO. Okres możliwych korekt danych SIO i brak możliwości takich korekt po określonej dacie. Konsekwencje niewprowadzenia danych oraz wprowadzenia ich niezgodnie ze stanem faktycznym (zwrot nienależnie pobranej subwencji, 5-letni okres kontroli).
13. Raporty w strefie dla zalogowanych. Weryfikacja poprawności danych subwencyjnych z punktu widzenia dyrektora – omówienie raportu subwencyjnego, liczba uczniów i ich charakterystyki (wagi do subwencji), liczba etatów nauczycieli – na podstawie, których danych wprowadzonych do SIO są generowane raporty subwencyjne i naliczana subwencja oświatowa.
14. Weryfikacja obowiązku szkolnego w SIO.
15. Praca z instrukcjami do nowego SIO – jak sprawnie i szybko znaleźć odpowiedź na pojawiające się pytania, dotyczące technicznych i merytorycznych aspektów wprowadzania danych.
16. Omówienie najczęstszych błędów popełnianych przy wprowadzeniu danych do subwencji – podejście praktyczne.
*UWAGA: W związku z prowadzonymi zmianami ustawowymi, dotyczącymi zmian w finansowaniu oświaty i subwencji oświatowej, punkt 12 i 13 zostanie poszerzony o omówienie nowego systemu finansowania oświaty z udziałem aplikacji SIO, w tym nowy terminarz naliczenia subwencji.
Oświata