• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Dotacja podręcznikowa – zasady wnioskowania i rozliczania

Ważne informacje o szkoleniu

Proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, które umożliwi zdobycie wiedzy z obszaru wnioskowania o dotację podręcznikową oraz jej wydatkowania. Podczas spotkania zostanie przekazanych wiele praktycznych wskazówek, zarówno dla dyrektorów szkół, jak i pracowników samorządu, realizujących zadanie związane z dotacją podręcznikową z ramienia organu prowadzącego. Szkolenie poprowadzi wieloletni pracownik MEN, który był odpowiedzialny za finansowanie zadań oświatowych, w tym także dotację podręcznikową.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Omówienie procedur związanych z zapewnieniem szkołom finansowania zakupu podręczników i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów.
  • Poznanie zasad wnioskowania o dotację celową z budżetu państwa oraz sposobu rozliczenia tej dotacji.
  • Wskazanie jak należy skonstruować informacje i wnioski kierowane do jednostki samorządu terytorialnego oraz przedstawienie ogólnych zasad wnioskowania o dotację.
  • W ramach szkolenia przeprowadzone zostaną praktyczne ćwiczenia na przykładach.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Aspekty prawne – ustawa o finansowaniu zadań oświatowych i rozporządzenia.
  2. Informacje i wnioski dyrektorów szkół. Dane w nich zawarte i ich weryfikacja.
  3. Konstrukcja wniosku o udzielenie dotacji celowej, kierowanego do wojewody.
  4. Terminy obiegu dokumentów.
  5. Aktualizacja danych zawartych we wnioskach.
  6. Wykorzystanie 1% na obsługę zadania.
  7. Rozliczenie dotacji celowej.
  8. Warsztaty: prawidłowe wypełnienie wniosków o udzielenie dotacji oraz rozliczenie dotacji.
  9. Dyskusja, odpowiedzi na pytania uczestników.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Dyrektorzy szkół, przedszkoli i placówek samorządowych, pracownicy samorządowi odpowiedzialni za sprawy z zakresu oświaty oraz pracownicy centrów usług wspólnych.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Przez 6 lat był pracownikiem Ministerstwa Finansów, następnie przez 9 lat pracownikiem Ministerstwa Edukacji Narodowej. W MEN na początku Naczelnik Wydziału Analiz w Departamencie Ekonomicznym, a potem przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za finansowanie zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej. Autor m.in. ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, nowelizacji ustawy o SIO, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek niesamorządowych.

zwiń
rozwiń