1. Czym jest subwencja i jak ją wpasować w potrzeby samorządowej oświaty? A może to potrzeby należy dostosować do jej rozmiarów?
2. Gdzie w organizacji szkół i przedszkoli szukać zbędnych wydatków?
3. Jak zmienić poziom finansowania szkoły/przedszkola w trakcie roku szkolnego?
4. Ile kosztuje oddział, a ile godzina nauczycielska? Przygotowanie materiałów do planowania arkuszy na 2024 rok.
5. Arkusze organizacyjne szkół/przedszkoli - dokument, który trzeba umieć planować i czytać. Tu zaczyna się optymalizacja szkolnych wydatków - na co zwracamy uwagę, by nie było drogo?
6. Zajęcia pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Czy na pewno właściwie je rozumiemy?
7. Dotowanie podmiotów niesamorządowych - kiedy i jak zoptymalizować wielkość wydatków/dotacji, co na to ma wpływ i w jakim czasie podjąć czynności?
8. Ochrona finansów gminy/powiatu - przygotowanie do zmiany w sieci szkół i przedszkoli. Argumentacja, przekonująca nadzór pedagogiczny kwestionujący likwidację i przekształcenia.
9. Odpowiedzi na pytania, dyskusja.
Oświata