• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Planowanie przestrzenne. Przygotowanie, przyjmowanie i weryfikacja aktów planistycznych. Jak unikać błędów?

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas proponowanych zajęć omówimy zagadnienia związane z prawidłowością aktów planistycznych ze szczególnym naciskiem na podstawy stwierdzenia nieważności w świetle zmieniających się stanowisk organów nadzorczych i najnowszych linii orzeczniczych. Omówimy zasady przygotowywania i przyjmowania aktów planistycznych oraz wskażemy zasady ich weryfikacji. Wskażemy najczęściej występujące błędy aktów planistycznych, skutki stwierdzenia nieważności aktów planistycznych oraz doświadczenia prowadzącego w zakresie utrzymania w mocy aktów planistycznych. Ponadto przedstawimy zmiany przepisów, w tym rozporządzenie projektu studium i planu miejscowego oraz ich wpływ na praktykę sporządzania aktów planistycznych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobycie, uzupełnienie, uporządkowanie wiedzy z zakresu planowania przestrzennego z uwzględnieniem planowanych zmian w zakresie rozporządzenia dotyczącego projektu studium i planu miejscowego.
• Podniesienie kwalifikacji oraz kompetencji w zakresie przygotowywania i przyjmowania aktów planistycznych.
• Dostosowanie wiedzy do zmieniającego się otoczenia prawnego i poglądów organów nadzoru.
• Umiejętność oceny ustaleń projektów aktów planistycznych.
• Poznanie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości związane z tematem zajęć.

zwiń
rozwiń
Program

1. Przegląd orzeczeń organów nadzoru i sądów administracyjnych w zakresie:
• Uchwała intencyjna.
• Przeznaczenie podstawowe, uzupełniające, wykluczone.
• Mieszane przeznaczenie terenu.
• OZE.
• Zakaz zabudowy.
• Zabytki i dobra kultury współczesnej – jak zapisać ochronę.
• Cmentarze w planowaniu przestrzennym.
• Drogi publiczne i drogi wewnętrzne w planie miejscowym – obsługa komunikacyjna.
• Linie zabudowy.
• Lokalizacja infrastruktury technicznej.
• Scalanie i podział w planowaniu przestrzennym. Podział nieruchomości w planie miejscowym.
• Zgoda na zmianę przeznaczenia na cele nierolnicze i nieleśne – strona postępowania, ponowne wystąpienie, wykorzystanie wcześniejszych zgód.
• Rozpatrzenie uwag przez organy planistyczne.
2. Inne najczęściej pojawiające się problemy w praktyce sporządzania aktów planistycznych gminy.
3. Koszty sporządzenia opracowań planistycznych – finansowanie przez podmioty prywatne – możliwe?
4. Ocena aktualności opracowań planistycznych – zbędny obowiązek czy narzędzie planistyki?
5. Podsumowanie. Dyskusja.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy administracji publicznej, urbaniści, architekci, prawnicy obsługujący organy planistyczne, osoby zajmujące się planowaniem przestrzennym i urbanistyką w pracy zawodowej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Prawnik, administratywista, urbanista, trener, praca doktorska z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, EMBA, LL.M. Absolwent studiów podyplomowych z planowania przestrzennego, rewitalizacji, ochrony środowiska, prawa budowlanego. Autor publikacji naukowych z zakresu prawa planowania i zagospodarowania przestrzennego, prawa budowlanego, utrzymania obiektów budowlanych, specustawy drogowej, ochrony zabytków oraz postępowania administracyjnego. Prelegent międzynarodowych i krajowych konferencji naukowych, autor szkoleń z zakresu prawa budowlanego i umów zawieranych w procesie budowlanym, planowania i zagospodarowania przestrzennego, ochrony przyrody, ochrony zabytków, postępowania administracyjnego. Autor kilkudziesięciu opracowań planistycznych. Członek licznych komisji urbanistyczno-architektonicznych. Wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami współfinansowanymi ze środków europejskich, w tym z branży budowlanej. Członek Stowarzyszenia Urbaniści Polscy.

zwiń
rozwiń