Kurs: Koordynator ds. dostępności w urzędzie

szkolenie w formule on-line

termin szkolenia został potwierdzony do realizacji

kilkudniowy kurs - sprawdź szczegóły

brak wolnych miejsc na szkolenie, zapisz się na listę rezerwową
Kurs realizowany w dniach: 15,16 oraz 27,28 października.
• Koordynator ds. dostępności w każdym urzędzie do 30 września 2020 roku!
• Ustawa z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami nakłada na organy administracji publicznej konieczność wyznaczenia koordynatorów odpowiadających za zapewnienie dostępności ich obiektów i usług dla osób niepełnosprawnych do 30 września 2020 roku. To nowy obowiązek dla administracji rządowej, samorządowej oraz urzędów kontroli państwowej i ochrony prawa, a także sądów i trybunałów. Do zadań Koordynatora ds. dostępności będzie należało m.in. przygotowanie i nadzorowanie działań na rzecz poprawy dostępności instytucji oraz monitorowanie stanu ich przystosowania do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Dzięki zwiększeniu wiedzy i kompetencji w tym zakresie koordynatorzy będą mogli pełnić swoje funkcje skutecznie i zgodnie z wymaganiami ustawy o zapewnieniu dostępności dla osób o szczególnych potrzebach.
Dzień I
1. Dostosowanie sposobu funkcjonowania urzędu do zapisów Ustawy:
a. Ustawa z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
b. Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych – analiza zapisów ustawy w perspektywie dostępności urzędów dla klientów ze szczególnymi potrzebami.
2. Cztery płaszczyzny mające wpływ na obsługę klienta w urzędzie:
a. Płaszczyzna architektoniczna.
b. Płaszczyzna proceduralna.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa