• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Jak wykorzystywać możliwości oraz nowości Facebooka, Instagrama i Tik Toka do promowania instytucji w 2024 roku?

Przy zgłoszeniu do 27 marca 2024 cena wynosi 399 PLN netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

Podczas proponowanych zajęć szczegółowo, krok po kroku przeanalizujemy aktualne trendy w obszarach działań komunikacyjnych i wizerunkowych. Przejrzymy jakie nowości pojawiły się na platformach SM – Facebooka, Instagrama i Tik Toka i inne oraz jak je wykorzystać do promocji działań, projektów oraz wydarzeń i budowania wizerunku instytucji w sieci. Omówimy zalety tworzenia planów komunikacji i wyznaczania celów. Szkolenie ma charakter warsztatowy, a omawiane zagadnienia są poparte licznymi przykładami z praktyki.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Przedstawienie trendów marketingu online w 2024 roku oraz danych liczbowych dotyczące Internetu oraz Social Media w Polsce i odpowiedzi sobie na pytanie: Co to oznacza dla nas?
• Zaprezentowanie potencjałów promocyjnych platform social mediowych - FB, IG, TikTok oraz nowości, które pojawiły się na platformach.
• Przedstawienie dobry praktyk w zakresie promocji instytucji w social mediach.
• Uczestnicy naszych zajęć:
- Poznają różnorodność możliwości, formatów i treści, które oferuje każda z platform jak również ich unikatowe właściwości i jak je wykorzystać dla swoich potrzeb: rolki, relacje, video dłuższe.
- Pozyskają wiele inspiracji do tworzenia efektywnych komunikatów do swojej grupy docelowej, której poznanie zgłębimy.
- Przyjrzymy się wykorzystaniu Sztucznej Inteligencji przy pisaniu treści.
- Omówimy możliwości storytellingu, treści od naszych odbiorców: User Generated Content.
- Poznamy znaczenie autentyczności np. dzięki treści zza kulis.
- Będą mieli okazję wykonać kilka kreatywnych i rozwojowych ćwiczeń podczas szkolenia.
- Poznają aplikacje i narzędzia ułatwiające działania w Social Mediach.
- Uzyskają odpowiedz na pojawiające się wątpliwości i pytania związane z tematem zajęć.

zwiń
rozwiń
Program

1. Przegląd możliwości i omówienie funkcjonalności i działań we wskazanych platformach SM.
2. Kto jest Twoim odbiorcą i jak go oczarować? Ćwiczenie
3. Social media i ich możliwości. Jak się w nich poruszać obecnie i co jest najważniejsze?
Wspólnie:

1. Pokażę czym są SM i jaki jest ich potencjał:
• Poznamy dane dotyczące poszczególnych platform i trendy marketingowe 2024 roku.
• Zrobimy przegląd platform Social Media – FB, IG, Tik Tok - omówienie ich specyfiki, zalet, możliwych i zalecanych działań, nowości 2024 np. kanały nadawcze i wiele innych.
• Poznamy różnice oraz punkty wspólne platform co umożliwi wykorzystywać je efektywniej tworząc odpowiedni content dla każdej z nich.
• Omówimy rodzaje treści jakie możemy i jakie warto tworzyć dla swoich odbiorców na każdej platformie i zastanowimy się jak je tworzyć tak, żeby każda z nich była interesująca dla odbiorców.
• Omówimy cechy jakimi powinna odznaczać się angażująca treść oraz jak pisać atrakcyjne treści prostym i zrozumiałym językiem.
• Obejrzymy wiele profili inspirujących, bądź przykładowych, które wykorzystamy do dyskusji.
• Pokaże sporo inspirujących treści do różnych platform.
2. Omówię znaczenie hashtagów#, emoji, odpowiedniego języka do tworzenia treści – na tych platformach.
3. Odpowiem na pytanie dlaczego live, czyli transmisja na żywo jest nadal taki popularny, a o video nie można już zapominać! Jednak ważne żeby podążać za trendami – dlatego trzeba poznać rolki (reelsy), oraz tiktoki – bez których dziś nie sposób się obyć.
4. Wypracowanie pomysłów na content w tym głównie na rolki, jako format najbardziej popularny oraz ulubiony przez algorytm. Ćwiczenie.
5. Powiem o planowaniu publikacji i systematycznym publikowaniu na SM.
6. Przedstawię użyteczne aplikacje ułatwiające działania online, w tym również tworzenie, montaż rolek.
7. Podsumowanie, wnioski i czas na pytania lub ewentualne przejrzenie kilku profili SM uczestników.

zwiń
rozwiń
Adresaci

• Pracownicy działów promocji, kultury, rozwoju zajmujący się komunikacją i promocją online w tym w social media.
• Pracownicy działów informacji i public relations, biur promocji, biur prasowych i informacyjnych, w organizacjach i w administracji publicznej.
• Autorzy tekstów, informacji prasowych, artykułów i wpisów w mediach społecznościowych lub na stronie www.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Absolwentka Międzynarodowej Wyższej Szkoły Nauk Politycznych przy Uniwersytecie Śląskim oraz podyplomowej Szkoły Marketingu i Zarządzania. Specjalistka ds. marketingu, promocji i reklamy z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, trenerka, konsultant marketingowo-biznesowy młodych biznesów oraz mikro i małych firm. Doradza w zakresie marketingu online, w tym mediów społecznościowych i spójności komunikacji w różnych kanałach. Przygotowuje strategie marketingowe online dla przedsiębiorców i tworzy ich komunikację w sieci. Od 7 lat prowadzi warsztaty dla firm i instytucji publicznych z zakresu funkcjonalności Social Mediów (m.in. Facebook, Instagram, Tik Tok, Linkedin, You Tube), tworzenia grafik w programie Canva.com, storytellingu czy content marketingu oraz użycia AI w tworzeniu contentu. Pisze artykuły, teksty na strony www. Prelegentka na wydarzeniach dla przedsiębiorców. Pasjonuje się rozwojem osobistym i prowadzi bloga dla przedsiębiorczych kobiet. Moderuje grupę dla kobiet przedsiębiorczych na FB: Wspieramy się w rozwoju i w biznesie i kilka grup lokalnych. Przeprowadziła szkolenia zamknięte m.in. dla Wojsk Obrony Terytorialnej, Politechniki Śląskiej, Narodowego Centrum Kultury, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, Starostwa Powiatowego w Drawsku Pomorskim, Uniwersytetu Zielonogórskiego, Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Stowarzyszenia Kin Studyjnych, Lotniczej Akademii Wojskowej, Wojskowej Akademii Technicznej, Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.

zwiń
rozwiń