• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Cyfrowy pracownik kultury

online
Miejsce
Internet
Termin
05 grudnia 2024
Czas trwania
09:00 - 13:30
Cena
409/449 zł
Zapisz się na szkolenie

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 21 listopada 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os.

Zapraszamy Państwa na szkolenie skierowane do osób pracujących w sektorze kultury, które chcą poszerzyć swoje kompetencje w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w codziennej pracy. W dobie cyfryzacji, pracownicy instytucji kulturalnych muszą umieć efektywnie korzystać z narzędzi cyfrowych zarówno w obszarze komunikacji, jak i zarządzania projektami, promocji czy organizacji wydarzeń. Szkolenie to pomoże uczestnikom nie tylko zrozumieć, ale również wdrożyć nowoczesne technologie do działalności kulturalnej.

Ważne informacje o szkoleniu

• Czy wiesz:
- Czym jest cyfrowa transformacja kultury?
- Jak efektywnie korzystać z narzędzi online do zarządzania i komunikacji w zespole?
- Jak tworzyć treści graficzne w programie Canva?
- Jak za pomocą chatu GPT tworzyć programy wydarzeń kulturalnych?
- Jak za pomocą chatu GPT wspomóc się w pisaniu wniosków o dofinansowanie projektów?
- Jak uatrakcyjnić projekty kulturalne za pomocą wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości?
- Jak stworzyć atrakcyjną i bezpłatna wirtualną wystawę?
- Gdzie szukać bezpłatnych treści kulturalnych w Internecie i jak je wykorzystać w pracy?
• Na te i wiele innych pytań odpowiedzi poznasz podczas proponowanego szkolenia. Zaprezentujemy podstawowe narzędzia cyfrowe pomocne w pracy osób zajmujących się kulturą. Dzięki wiedzy, a także pracy warsztatowej uczestnicy nabędą konkretne umiejętności, żeby wykorzystać portale, aplikacje i narzędzia cyfrowe w codziennej pracy. Prowadząca, praktyk, w codziennej pracy zajmująca się pozyskiwaniem środków dla instytucji kultury m.in. z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych w warsztatowy sposób przedstawi uczestnikom kluczowe programy i funkcjonalności, możliwe do wykorzystania w działalności kulturalnej.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

• Zdobędziesz, uzupełnisz i usystematyzujesz wiedzę na temat cyfrowej transformacji kultury.
• Poznasz narzędzia cyfrowe do zarządzania i komunikacji.
• Zwiększysz poziom wykorzystania Canvy jako programu graficznego.
• Rozszerzysz umiejętności korzystania z chatu GPT do pisania wniosków o dofinansowanie.
• Zapoznasz się z wykorzystaniem wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości oraz sztucznej inteligencji w kulturze.
• Nauczysz się tworzenia nowych treści promujących Twoją instytucję w Internecie.

zwiń
rozwiń
Program

1. Cyfrowa transformacja kultury:
• Wpływ nowych technologii na instytucje kultury i podmioty prywatne.
• Dobre praktyki konwersji cyfrowej.
2. Podstawowe narzędzia cyfrowe do zarządzania i komunikacji:
• Trello, Asana.
• Współpraca zespołowa: Google Docs.
• Spotkania online: Google Meet, Zoom, ClickMeeting i inne.
• Warsztat z wykorzystania praktycznego narzędzi.
3. Tworzenie treści graficznych:
• Canva i jej możliwości.
• Warsztat.
4. Chat GPT i jego zastosowanie:
• Tworzenie programów wydarzeń.
• Wsparcie w pisaniu wniosków o dofinansowanie projektów kulturalnych.
• Warsztat.
5. Wirtualna, rozszerzona rzeczywistość w kulturze i sztuczna inteligencja.
6. Tworzenie wirtualnych wystaw:

• Przykłady.
• Warsztat.
7. Otwarte zasoby edukacyjne w kulturze:
• Bazy zdjęć, filmów, grafiki
• Bazy muzyki.
• Literatura i sztuki wizualne.
• Inne treści.
8. Pytania od uczestników.
9. Podsumowanie i zakończenie.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Animatorzy i edukatorzy kultury, kadra sektora kultury (pracownicy instytucji publicznych, organizacji pozarządowych).

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doktor nauk humanistycznych oraz absolwentka studiów podyplomowych Zarządzanie projektami finansowanymi ze środków UE na UW, Menedżer kultury na SGH; ekspertka oceniająca wnioski o dofinansowanie; trenerka kompetencji cyfrowych. Od lat zawodowo jest związana z kulturą i nauką. Jej doświadczenie dotyczy instytutów naukowych, bibliotek i szkół wyższych, ale też pozyskiwania zewnętrznych środków dla fundacji, stowarzyszeń i grup nieformalnych oraz instytucji publicznych (bibliotek, domów kultury). Swoją wiedzą dzieli się na blogu oraz profilach w mediach społecznościowych.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Agnieszka Osman
Katarzyna Marciniak-Mordel
Zastępca Dyrektora FRDL Centrum Szkoleniowego w Łodzi
tel. + 48 605 909 355
katarzyna.marciniak@frdl.org.pl
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 21 listopada 2024 cena wynosi 409 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 29 listopada 2024 r.