• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

E-doręczenia w podatkach lokalnych

Ważne informacje o szkoleniu

Dla przeważającej części podmiotów publicznych nowe zasady doręczeń elektronicznych staną się obowiązkowe już od dnia 10 grudnia 2023 r. E -Doręczenia dotyczyć będą również samorządowych organów podatkowych. Docelowo ta forma komunikacji ma zastąpić tradycyjny list polecony. Oznacza to zmianę reguł doręczania m.in. decyzji ustalającej podatek od nieruchomości, decyzji ustalającej podatek rolny czy decyzji ustalającej podatek leśny. Podczas proponowanego szkolenia krok po kroku przedstawimy nowe zasady doręczeń elektronicznych z puntu widzenia samorządowych organów podatkowych.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Zapoznasz się z praktycznymi aspektami e-Doręczeń, w tym z nowymi zasadami doręczenia decyzji, ustalających podatek oraz innej korespondencji w postępowaniu podatkowym.
• Dowiesz się na czym polegają e-Doręczenia (PURDE, PUH) i co je różni od „starych” metod doręczania korespondencji, w tym e-PUAP-u.
• Uzyskasz informacje o ramach czasowych wprowadzenia nowych przepisów wraz z okresem przejściowym.
• Poznasz odpowiedzi na konkretne, praktyczne pytania w zakresie prawidłowego stosowania doręczeń korespondencji w postępowaniu prowadzonym przez samorządowe organy podatkowe.

zwiń
rozwiń
Program

I. Samorządowe organy podatkowe (wójt, burmistrz, prezydent miasta) a e-Doręczenia:
1. Jaki wpływ na działalność organów podatkowych w zakresie podatków lokalnych ma ustawa o doręczeniach elektronicznych?
2. Podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny a e-Doręczenia.
II. Baza wiedzy o e-Doręczeniach:
1. Czym są e-Doręczenia? Czyli jak to działa?
2. Podstawy prawne e-Doręczeń.
3. Kto, kiedy i w jakim zakresie będzie zobowiązany stosować e-Doręczenia?
4. Wyjaśnienie pojęć:
a) Adres do doręczeń elektronicznych.
b) Skrzynka do doręczeń.
c) PURDE.
d) PUH.
e) Baza adresów elektronicznych.
5. Co trzeba zrobić, żeby móc korzystać z e-Doręczeń?
III. Ramy czasowe e-Doręczeń w działalności samorządowych organów podatkowych: 
1. Od kiedy e-Doręczenia stają się obowiązkowe dla samorządowych organów podatkowych?
2. Zmiana Ordynacji podatkowej z 5.10.2021 r. a obowiązek stosowania e-Doręczeń w 2023 r., czyli jakie przepisy OP w zakresie doręczeń za pomocą środków komunikacji elektronicznej stosować przed 10.12.2023 r., a jakie po tej dacie?
a) Doręczenia przed 10.12.2023 r.; 
b) Doręczenia od 10.12.2023 r.;
c) Doręczenia między 10.12.2023 r. a 30.09.2029 r.;
d) Okresy przejściowe w doręczeniach.
3. Wyłączenie e-Doręczeń w OP. Których sytuacji dotyczy i do kiedy obowiązuje?
4. Jaki wpływ na datę obowiązkowego stosowania e-Doręczeń ma utworzenie adresu do doręczeń elektronicznych? I dlaczego to takie ważne?

zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie adresowane jest w szczególności do skarbników, pracowników samorządowych, prowadzących postępowania podatkowe, osób, które w ramach swoich obowiązków służbowych nadzorują sprawy związane z wymiarem podatków lokalnych oraz wszystkich pracowników, odpowiedzialnych za obrót korespondencji w urzędach gmin bądź urzędach miast.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, praktyk, doświadczony trener prowadzący szkolenia dla przedstawicieli jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego, przeszkoliła kilkuset pracowników sektora publicznego, uczestniczy w obsłudze prawnej podmiotów z sektora finansów publicznych, specjalizuje się w prawie cywilnym i prawie zamówień publicznych, posiada bogate doświadczenie w dochodzeniu wierzytelności cywilnoprawnych, uzyskała certyfikat ukończenia kursu zorganizowanego przez Generalnego Inspektora Informacji Finansowej z zakresu obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. 

zwiń
rozwiń