• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Kontrola w administracji publicznej prowadzona przez organy zewnętrzne

Ważne informacje o szkoleniu

Przeprowadzenie kontroli przez organy nadzoru jest zwykle wymagające i obciążające dla podmiotu kontrolowanego i często wynika z nieznajomości zakresu uprawnień kontrolera w urzędzie. Proponujemy Państwu udział w szkoleniu, które podpowie Państwu jak należy przygotować się do kontroli z zewnątrz czyli pokaże prawa i obowiązki kontrolowanego. Zapozna Państwa również z uprawnieniami osób przeprowadzających kontrolę w urzędzie, czyli jakie prawa ma kontroler, czego może od Państwa wymagać, a co jest niedozwolone. Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną różne rodzaje kontroli, przeprowadzane przez organy zewnętrzne, które najczęściej występują w urzędach, a każda ze swoją specyfiką procedur i czynności. Ważnym elementem szkolenia będzie poznanie zasad redagowania dokumentów potrzebnych do okazania w czasie przeprowadzania kontroli i na wniosek kontrolera.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • poznanie zasad wykonywania kontroli przez organy zewnętrzne w urzędzie,
  • omówienie praw kontrolerów i obowiązków kontrolowanych, zasad współpracy między stronami,
  • zapoznanie uczestników z rodzajami upoważnień jakie powinni mieć przedstawiciele kontrolowanego podmiotu,
  • prezentacja techniki redagowania dokumentów, przyjmowania przedstawicieli organów kontroli oraz prowadzenia rozmów z nimi.
zwiń
rozwiń
Program

I. Kontrola wykonywana przez organy administracji publicznej w samorządzie terytorialnym.
 Podstawy wykonywania kontroli w administracji publicznej.

• prawa kontrolera w urzędzie,
• zakres wykonywanej kontroli,
• obowiązki kontrolowanego,
• zasady przyjmowania kontroli w urzędzie,
• zasady podpisywania dokumentacji pokontrolnej oraz upoważnienia w tym zakresie,
• realizacja zaleceń pokontrolnych.

II Rodzaje kontroli spotykane w administracji publicznej:

  1. Kontrola NIK-u oraz RIO:
  • upoważnienie zastępcy kierownika jednostki do jego reprezentowanie podczas kontroli,
  • prawa kontrolerów do np.: przesłuchania świadków, żądania udzielania wyjaśnień,
  • omówienie zapewnienia kontrolerowi warunków i środków niezbędnych do przeprowadzenia kontroli, w tym udostępnianie urządzeń technicznych i środków transportu.
  1. Kontrola PIP, ZUS:
  • zgłoszenie obecności podmiotowi kontrolowanemu, z wyjątkiem, gdy zgłoszenie mogłoby mieć wpływ na wynik kontroli,
  • upoważnienie do podpisania dokumentów pokontrolnych,
  • zasady wglądu do dokumentów, przesłuchań świadków itp., udział w czynnościach kontrolnych.
  1. Kontrola wojewody.
  2. Kontrola Wód Polskich.
  3. Kontrola innych jednostek – ich uprawnienia, obowiązki i zakres wykonywanych zadań.
  4. Kontrola na wniosek.
  5. Kontrola z urzędu.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy wydziałów audytu i kontroli, sekretarze, kierownicy jednostek administracji samorządowej, osoby upoważnione w imieniu kadry zarządzającej do przyjęcia kontrolera, odpowiedzialne za pierwsze spotkanie, analizę dokumentów, przygotowanie upoważnień do podpisania dokumentacji pokontrolnej, poświadczania za zgodność dokumentów itp

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Wieloletni pracownik Urzędu Wojewódzkiego – zastępca kierownika Oddziału Kontroli, po aplikacji kontrolerskiej na kontrolera NIK-u. Obecnie pracuje na stanowisku Kierownika Referatu Organizacyjnego Urzędu Miasta, gdzie między innymi odpowiadała za wdrożenie nowej instrukcji kancelaryjnej. W ramach obowiązków, na co dzień zajmuje się kontrolą przestrzegania instrukcji kancelaryjnej przez pracowników Urzędu oraz obiegu dokumentów w urzędzie w tym obiegu elektronicznego. Wykładała w Wyższej Szkole Administracji Publicznej w Białymstoku w zakresie kontroli w administracji publicznej oraz wiedzy na temat instrukcji kancelaryjnej jednostek administracji publicznej (tej dotyczącej materiałów jawnych, jak też kancelarii tajnych, ochrony danych osobowych oraz dostępu do informacji publicznej).

zwiń
rozwiń